16 oktober 2007

Imagomanagement

You Tube is een beetje zoals Idool: een uitlaatklep voor mensen met een grote X-factor – of voor hen die dat denken te hebben. Een zoektocht naar populariteit, vaak geïnspireerd door een verkeerde inschatting van de eigen capaciteiten. Een soort populariteit die mensen overal te lande verenigt rond het televisietoestel of een computerscherm, maar ook een soort populariteit die niet steeds even benijdenswaardig is…

Een mens moet aan imagomanagement doen. Dat wordt vandaag zelfs in de klas aangeleerd. Aan de kant blijven staan en toekijken heeft weinig zin. Bouw een imago op, sleutel eraan en manage jezelf. Zorg ervoor dat de wereld je kent, anders heeft ze geen oog voor je. Vermijd genante situaties en compromitterende beelden, begeef je niet op glad ijs. Dirk Tieleman heeft het nog niet helemaal onder de knie.

De eerste stappen in imagomangagement op vertrouwd terrein zetten, lijkt dan ook het veiligst. Voor studenten Gedrukte en Online Media zou een weblog zo’n veilige haven moeten zijn. Nu misschien nog niet, over enkele maanden wel. Wij - Eline Vanuytrecht, Sarah Van Kerkhoven en Jonas Truwant - proberen daarom op deze weblog het beste van onszelf te geven, het beste van onszelf te publiceren. Publish Yourself.

Geen opmerkingen: